Gazelt - Warunki gwarancji

Warunki gwarancji

Gwarant: Gungan spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Bocznej 4/310 (50-502 Wrocław), zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000679280, REGON 367335325, NIP 8992819315, o kapitale zakładowym 7 630 zł.

Kupujący: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, która nabyła produkt bezpośrednio od Gwaranta.

Serwis: podmiot trzeci współpracujący z Gwarantem.

Towar: produkt oferowany na stronie internetowej gazelt.pl, który został zakupiony przez Kupującego od Gwaranta.

  1. Świadczenia gwarancyjne obejmują wyłącznie teren Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Usługi gwarancyjne świadczone są przez wyznaczony przez Gwaranta Serwis.
  3. Od daty dostarczenia lub wydania Towaru Kupującemu Gwarant udziela:
    1. dla konstrukcji stalowej – pełnej gwarancji na okres 3 lat;
    2. dla materiału PVC – gwarancji redukcyjnej na okres 9 lat, polegającej na stopniowej redukcji wartości materiału w następujący sposób:
      1. 1 rok użytkowania – 90% wartości początkowej
      2. 2 rok użytkowania – 80% wartości początkowej
      3. 3 rok użytkowania – 70% wartości początkowej
      4. 4 rok użytkowania – 60% wartości początkowej
      5. 5 rok użytkowania – 50% wartości początkowej
      6. 6 rok użytkowania – 40% wartości początkowej
      7. 7 rok użytkowania – 30% wartości początkowej
      8. 8 rok użytkowania – 20% wartości początkowej
      9. 9 rok użytkowania – 10% wartości początkowej

      Przy czym w przypadku Kupującego będącego konsumentem w okresie dwóch pierwszych lat użytkowania wartość materiału wynosi 100% wartości początkowej.

    3. na dostępność elementów zamiennych do Towarów – pełnej gwarancji na okres 10 lat.
  4. Przed wysłaniem wadliwego produktu Kupujący zgłasza awarię Gwarantowi. W tym celu Kupujący jest zobowiązany:
    1. udokumentować wady i usterki produktu,
    2. wysłać zdjęcia wraz ze szczegółowym opisem problemu technicznego oraz dowodem zakupu na adres e-mail: kontakt@gazelt.pl,
    3. zaczekać na rozpatrzenie reklamacji gwarancyjnej przez Gwaranta.
  5. Gwarant ma obowiązek rozpatrzyć zgłoszenie gwarancyjne w ciągu 14 dni od jego otrzymania i poinformować Kupującego pisemnie lub mailowo na adres zawarty w zgłoszeniu.
  6. Usterki ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte przez Serwis w ciągu 30 dni roboczych od przyjęcia Towaru do naprawy.
  7. Jeśli naprawa wymaga sprowadzenia części zamiennych z zagranicy, okres naprawy zostanie odpowiednio przedłużony – Gwarant lub Serwis poinformuje o tym Kupującego.
  8. Gwarant zastrzega sobie prawo do żądania od Kupującego dodatkowych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji gwarancyjnej.
  9. Obowiązki Gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie ceny, wymianie Towaru, naprawie lub zapewnieniu innych usług, jeśli przemawiają za tym względy technologiczne lub techniczne.
  10. W przypadku, gdy do rozpatrzenia zgłoszenia gwarancyjnego niezbędne jest dostarczenie Towaru, Kupujący zostanie poproszony przez Gwaranta o jego dostarczenie na własny koszt.
  11. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów ponownej dostawy Towaru.
  12. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji Gwarant zwraca koszty dostawy Towaru, o ile koszt dostawy został uprzednio zaakceptowany przez Gwaranta.
  13. Jeśli reklamacja z tytułu gwarancji zostanie rozpatrzona pozytywnie, Gwarant wyśle naprawiony Towar lub przedstawi koszty dostawy Towaru objętego zgłoszeniem.
  14. Gwarant oferuje 30-dniowy okres bezpłatnego przechowywania Towaru objętego reklamacją; po tym terminie naliczane są opłaty magazynowe zgodnie z cennikiem Gwaranta.
  15. Elementy Towaru, które zostały wymienione na wolne od wad, stają się własnością Gwaranta.
  16. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Gwarant dostarczył Kupującemu nowy lub naprawiony Towar, bieg gwarancji na ten Towar lub element rozpoczyna się na nowo od dnia dostawy lub zwrotu Towaru; przy wymianie termin gwarancji stosuje się odpowiednio do wymienionego elementu.
  17. Okres gwarancji zostaje automatycznie wydłużony o czas rozpatrzenia zgłoszenia gwarancyjnego i naprawy Towaru.
  18. Kupujący jest zobowiązany potwierdzić datę naprawy i jej wykonanie drogą mailową lub papierowo w ciągu 3 dni roboczych od odbioru Towaru; brak zastrzeżeń jest równoznaczny z potwierdzeniem prawidłowości wykonanej naprawy.
  19. Gwarancja obowiązuje tylko wtedy, gdy przyczyną jest wada konstrukcyjna lub wada fabryczna.
  20. Gwarancja nie obejmuje:
    1. uszkodzeń wynikających z nieprzestrzegania instrukcji i zaleceń zawartych w dokumentacji produktu;
    2. uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym zamontowaniem Towaru lub używaniem niezgodnym z przeznaczeniem;
    3. uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego przechowywania lub transportu przez Kupującego;
    4. uszkodzeń wynikających z normalnego zużycia, eksploatacji i innych procesów naturalnych;
    5. uszkodzeń, rys, dziur, przebarwień powstałych na skutek kontaktu z podłożem;
    6. uszkodzeń mechanicznych lub odkształceń spowodowanych przez silny wiatr, opady śniegu i podobne zjawiska;
    7. różnic w odcieniu koloru w elementach poszycia.
  21. Gwarancja przysługuje wyłącznie wobec podmiotów, które dokonały zakupu Towaru bezpośrednio od Gwaranta; nie rozciąga się na kolejnych nabywców.
  22. Uszkodzenia powstałe podczas dostawy towaru należy niezwłocznie zgłosić kurierowi oraz Gwarantowi (sporządzając protokół szkody).
  23. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki reklamacje trzeba zgłosić w ciągu 7 dni od odbioru, wraz z protokołem szkody; po upływie tego terminu Kupujący traci prawo do reklamacji.
  24. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki nadane inną firmą kurierską niż ta, z którą ma zawartą umowę.
  25. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Kupującemu przysługują środki ochrony prawnej niezależne od gwarancji; gwarancja ich nie ogranicza ani nie wyłącza.
  26. Gwarant zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w postanowieniach niniejszej gwarancji ze skutkiem na przyszłość; wszystkie modyfikacje nie będą miały zastosowania wstecz.
  27. W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego o gwarancji jakości przy sprzedaży.