Gazelt - Warunki gwarancji

Warunki gwarancji

Gwarantem jest Gungan spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Bocznej 4/310 (50-502 Wrocław), zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000679280, której nadano REGON o nr: 367335325 oraz NIP: 8992819315 (zwana dalej: „Gwarantem”).

Kupujący - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, która nabyła produkt bezpośrednio od Gwaranta.

Serwis – podmiot trzeci współpracujący z Gwarantem.

1. Świadczenia gwarancyjne obejmują wyłącznie teren Rzeczpospolitej Polskiej.

2. Usługi gwarancyjne świadczone są przez wyznaczony przez Gwaranta Serwis.

3. Aby zgłosić usterkę objętą gwarancją, Kupujący zobowiązany jest do przesłania wypełnionego formularza reklamacyjnego. Aby pobrać formularz, kliknij [tutaj]. Formularz można przesłać na dwa sposoby:

a) Elektronicznie, poprzez wysłanie na adres e-mail: kontakt@gazelt.pl.

b) W formie papierowej, wysyłając na adres siedziby firmy: GunGan Sp. z o.o., NIP: 8992819315, ul. Boczna 4/310, 50-502 Wrocław.

4. Gwarant udziela Kupującym gwarancję na oferowane towary, która rozpoczyna się od daty dostarczenia lub wydania Towaru Kupującemu, na okres:

a) 3 lat dla konstrukcji stalowej.

b) 3 lat dla materiału PVC.

c) 10 lat na dostępność elementów zamiennych do Towarów

5. Gwarant ma obowiązek rozpatrzyć zgłoszenie gwarancyjne w ciągu 14 dni od otrzymania formularza reklamacyjnego, zgodnie z postanowieniami punktu 3. O decyzji dotyczącej uwzględnienia lub odrzucenia zgłoszenia gwarancyjnego Gwarant powiadomi Kupującego pisemnie lub drogą mailową na adres zawarty w formularzu reklamacyjnym.  

6. Usterki ujawnione w będą okresie gwarancji usunięte przez Gwaranta w terminie ustalonym przez strony, nie dłuższym jednak niż 30 dni roboczych liczonych od daty przyjęcia produktu do naprawy przez Serwis wskazany przez Gwaranta.

7. Jeśli naprawa wymaga sprowadzenia części zamiennych z zagranicy, okres naprawy zostanie odpowiednio przedłużony. Gwarant lub Serwis poinformuje o tym Kupującego.

8. Gwarant zastrzega sobie prawo do żądania od Kupującego dodatkowych informacji koniecznych do rozpatrzenia reklamacji gwarancyjnej.

9. Gwarant zastrzega sobie prawo do jednostronnego wyboru sposobu usunięcia wady, w szczególności jeśli przemawiają za tym względy technologiczne lub techniczne.

10. W przypadku, gdy do rozpatrzenia przez Gwaranta  reklamacji Kupującego wynikających z gwarancji, konieczne okaże się dostarczenie towaru do magazynu lub serwisu Gwaranta, Kupujący zostanie poproszony przez Gwaranta o dostarczenie towaru na własny koszt. 

11. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji przez Gwaranta związanej z gwarancją, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów ponownej dostawy towaru. Natomiast, gdy reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Gwarant na własny koszt dostarczy Kupującemu naprawiony lub nowy towar. Dodatkowo, po przedłożeniu odpowiednich dokumentów przez Kupującego, Gwarant zwróci koszty transportu towaru do magazynu lub serwisu.

12. Zaleca się aby Kupujący nie wysyłał urządzenia do Gwaranta lub Serwisu bez uprzedniej zgody Gwaranta na pokrycie kosztów dostawy, które może mieć miejsce w przypadku uznania reklamacji. W sytuacji niezaakceptowania kosztów przez Gwaranta, zaproponuje transport zgodny z cennikiem dostawy na stronie internetowej gazelt.pl.

13. Jeśli zgłoszenie gwarancyjne nie zostanie uznane, Gwarant powiadomi Klienta o przyczynach odrzucenia zgłoszenia. Dodatkowo, poinformuje o opcji odbioru osobistego lub przedstawi koszty dostawy towaru objętego zgłoszeniem.

14. Gwarant oferuje 30-dniowy okres bezpłatnego przechowywania towaru objętego nieuznaną reklamacją. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru po upływie tego terminu, Gwarant będzie stosował opłaty za magazynowanie. Szczegóły dotyczące wysokości opłaty oraz zasad jej naliczania zostaną przekazane Kupującemu za pośrednictwem danych podanych w formularzu gwarancyjnym.

15. Elementy towaru, które nie zostały naprawione lub zostały wymienione na wolne od wad, stają się własnością Gwaranta.

16 Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Gwarant dostarczył Kupującemu nowy towar wolny od wad albo dokonał istotnych napraw towaru objętego gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowa od chwili dostarczenia towaru wolnego od wad lub zwrócenia towaru naprawionego. Jeżeli Sprzedawca wymienił jedynie część towaru, wskazany powyżej bieg terminu na nowo stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

17. Okres gwarancji zostaje automatycznie wydłużony o czas trwania zgłoszenia reklamacyjnego i naprawy towaru przez Gwaranta. Kupujący jest zobowiązany potwierdzić datę naprawy i jej wykonanie drogą mailową lub w formie papierowej w ciągu 3 dni roboczych od daty odbioru osobistego lub dostarczenia przedmiotu reklamacji na adres wskazany przez Kupującego. Brak zastrzeżeń ze strony Kupującego w ciągu 3 dni roboczych od dostarczenia Towaru jest równoznaczny z potwierdzeniem prawidłowości wykonanej naprawy.

18. Gwarancja obowiązuje tylko wtedy, gdy przyczyną jest wada konstrukcyjna lub wada fabryczna.

19. Gwarancją nie są objęte:

a) Uszkodzeń wynikających z nieprzestrzegania instrukcji i zaleceń zawartych w Warunkach Użytkowania dostępnych w instrukcji, których wykonanie leży w obowiązku Klienta i powinno być realizowane na jego własny koszt w ramach rutynowej konserwacji.

b) Uszkodzenia spowodowane niewłaściwym zamontowaniem towaru lub jego wykorzystaniem niezgodnie z przeznaczeniem lub instrukcją producenta.

c) Uszkodzenia powstałe na skutek nieprawidłowego przechowywania/transportu przez Kupującego. 

d) Uszkodzenia wynikające z normalnego zużycia, eksploatacji oraz te, które nie wpływają znacząco na wartość lub funkcjonowanie towaru.

e) Uszkodzeń rys, dziur, przebarwień powstałych na skutek kontaktu z podłożem.

f)  Uszkodzeń mechanicznych lub odkształceń spowodowanych przez niezabezpieczenie produktu przed przeciążeniami związanymi z porywistym wiatrem, obfitymi opadami śniegu i podobnymi zjawiskami.

20. Gwarancja przysługuje wyłącznie wobec podmiotów, które dokonały zakupu produktu bezpośrednio od Gwaranta. Gwarancja nie rozciąga się na kolejnych nabywców produktu.

21. Nie ponosimy odpowiedzialności za przesyłki, które na życzenie klienta zostały nadane inną firmą kurierską niż ta, z którą posiadamy umowę.

22. Elementy poszycia mogą różnić się odcieniem koloru.

23. Uszkodzenia powstałe podczas dostawy towaru należy niezwłocznie zgłosić osobie dostarczającej przesyłkę oraz skontaktować się ze sprzedającym. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji dotyczącej uszkodzonej przesyłki powstałych podczas transportu jest sporządzenie w obecności pracownika firmy dostarczającej przesyłkę „ protokołu szkody”.

24. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki, wszelkie reklamacje wobec firmy kurierskiej muszą być zgłaszane na piśmie jak najszybciej, lecz nie później niż 7 dni od daty odbioru przesyłki, zgodnie z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. o Prawie przewozowym (Dz.U. z 2012 r., poz. 1173 oraz 1529). W tym celu konieczne jest wezwanie kuriera do sporządzenia protokołu szkody, który następnie należy przesłać do nas w wersji oryginalnej. Po przekroczeniu tego terminu Klient traci prawo do reklamacji uszkodzonego towaru.

25. Wystawiona gwarancja nie koliduje z dochodzeniem roszczeń na podstawie rękojmi z tytułu niezgodności towaru z umową,

26. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w postanowieniach tej gwarancji, przy czym wszelkie modyfikacje nie będą miały zastosowania z mocą wsteczną.

27. W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego o gwarancji jakości przy sprzedaży.